Μοιραζόμενος τις απόψεις του μέσω του Rocking.gr, προσπαθεί να ισορροπήσει στην λεπτή γραμμή μεταξύ υποκειμενικού οπαδισμού και αντικειμενικής οπτικής περί μουσικής. Καθώς κινείται ηχητικά σε μια περιοχή...
Sanctuary
Inception
Μια ματιά μέσα από την κλειδαρότρυπα στην πρώιμη εποχή της μπάντας
Η ιστορία πίσω από το "Inception", τη νέα κυκλοφορία των αναγεννημένων U.S. metal θρύλων Sanctuary κρίνεται ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα. Όντας ουσιαστικά μια συλλογή τραγουδιών από τις πρώιμες ημέρες της μπάντας, εκ των οποίων τα περισσότερα βρήκαν αργότερα τον δρόμο τους προς το σπουδαίο "Refuge Denied", αποτελεί πιο πολύ μια κυκλοφορία για τους φανατικούς ακολούθους των Αμερικάνων, παρά για την ευρύτερη μάζα των ακροατών που παρακολουθούν την καριέρα του Warrel Dane και της εκάστοτε μουσικής παρέας του.
Ωστόσο, αυτό το χαρακτηριστικό είναι που κάνει και τόσο ιδιαίτερη την παρουσία του παρόντος δίσκου, καθώς η ηχητική επεξεργασία των ιδεών που βρίσκονταν αποτυπωμένες στα πρωτόλεια demo, δύο χρόνια προτού η μπάντα κυκλοφορήσει το ντεμπούτο της, καταφέρνει άψογα τον σκοπό της. Έτσι, εκτός των "Termination Force" και "Sanctuary", τα υπόλοιπα επτά κομμάτια του "Refuge Denied" που συναντάμε εδώ, παρουσιάζονται απογυμνωμένα από τα στουντιακά «πρέπει» που ακολουθήθηκαν το 1988, δείχνοντας το ακατέργαστο, πρωτότυπο συνθετικό πρόσωπο τους.
Αυτό δεν σημαίνει, βεβαίως, πως συναντάμε τον ωμό ήχο των demo που βρέθηκαν τυχαία προσφάτως από τον Lenny Rutledge, σε κάποια σκονισμένη γωνία της ιδιόκτητης σιταποθήκης του. Τουναντίον, η επεξεργασία του Chris "Zeuss" Harris κρίνεται σχεδόν απίστευτη, ειδικά αναλογιζόμενοι τόσο τις δηλώσεις του Rutledge, όσο και του ίδιου, σχετικά με την πολύ κακή ηχητική κατάσταση των ευρεθέντων ηχογραφήσεων. Μάλιστα, ο διαυγής ήχος καθενός από τα όργανα, αλλά και η ισορροπία τους με το κανάλι της φωνητικής ερμηνείας του Warrel Dane εκπλήσσει, καθώς ο ανυποψίαστος ακροατής δύσκολα θα μαντέψει από τον εδώ ήχο πως έχουμε να κάνουμε ουσιαστικά με demo ηχογραφήσεις.
Το τελευταίο γίνεται ακόμη περισσότερο αντιληπτό, συγκρίνοντας το ηχητικό μέρος και τη συνολική κατάσταση των δύο «νέων» κομματιών, του "I Am Insane" και του "Dream Of The Incubus", τα οποία είναι εύκολα προσβάσιμα για ακρόαση και στην πρότερη, demo μορφή τους (ως "Insane" και "Incubus", αντίστοιχα). Σαφέστατα, και τα δύο αποτελούν σκονισμένα διαμαντάκια της πρώιμης περιόδου της μπάντας, στα οποία άξιζε μια καλύτερη τύχη από αυτήν που είχαν έως τώρα. Με αναβαθμισμένο ήχο, πλέον, μπορούν και διεκδικούν τα περισσότερα φώτα που λαμβάνει αυτή η κυκλοφορία, λόγω της ισάξιας πια παρουσίας τους με τα υπόλοιπα ανδραγαθήματα που μας έχει προσφέρει το ταλέντο των Αμερικάνων.
Κατά τα λοιπά, η συλλογή συμπεριλαμβάνει πληθώρα από liner notes της μπάντας, σχετικά με την ιστορία τόσο των συγκεκριμένων ηχογραφήσεων, αναφέροντας τις αρχικές συνθήκες ηχογράφησης τους, την ύπαρξη επιπλέον εκδοχών σε ορισμένα κομμάτια και την απήχηση που γνώρισαν, όσο και της ίδιας, με αναφορές στην '80s σκηνή του Seattle και τις πρώτες τους εμφανίσεις, μεταξύ πολλών άλλων ενδιαφερόντων (και ακυκλοφόρητων) καλουδιών. Μάλιστα, το εξώφυλλο αποτελεί πρωτότυπη δημιουργία του Ed Repka, αποτίοντας έναν ιδιότυπο φόρο τιμής στο (επίσης δικό του) artwork του "Refuge Denied" και έχοντας σαφέστατες αναφορές από τη στιχουργική των συνθέσεων.
Ως μια κυκλοφορία - prequel του τρομερού "Refuge Denied", το "Inception" καταφέρνει και μας δίνει μια εκτενέστερη, πιο διαυγή εικόνα των όσων προηγήθηκαν του επίσημου δισκογραφικού ντεμπούτου των Sanctuary. Προσωπικά, ως φανατικός του είδους αλλά και της ίδιας της μπάντας, βρήκα αυτήν τη «ματιά μέσα από την κλειδαρότρυπά» που μας προσφέρεται εδώ εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, με την ανανεωμένη ύπαρξη των προηγουμένως ακυκλοφόρητων (επισήμως) "Dream Of The Incubus" και "I Am Insane" να ενισχύει ακόμη περισσότερο τις εντυπώσεις μου. Σαφώς προτεινόμενο, λοιπόν, κυρίως όμως στους μυημένους στα πεπραγμένα της μπάντας, αφού για τους υπόλοιπους προέχει να ανακαλύψουν πρώτα τα τρία ολοκληρωμένα άλμπουμ της, προτού προχωρήσουν εδώ.