Interview: Gus G. (Firewind)
Από τον Αντώνη Μουστάκα, 21/01/2005 @ 06:45
Με την ευκαιρία της επικείμενης κυκλοφορίας των Firewind "Forged By Fire" στις 24/1/05, o κιθαρίστας του συγκροτήματος Gus G. μας μίλησε για τη νέα του δουλειά, γιατί άφησε τους Dream Evil και πως η ESP έφτιαξε μοντέλο με την υπογραφή του το οποίο πωλείται στο εμπόριο! Μάθετε επίσης τα μελλοντικά σχέδιά του και τις αναμνήσεις του από το Rockwave Festival του 2004. Η σκυτάλη στον Gus G., έναν από τους μεγαλύτερους εκπροσώπους της χώρας μας στη σκληρή μουσική.
Καλημέρα Κώστα. Λέγομαι Αντώνης Μουστάκας και εκπροσωπώ το webzine Rocking.gr.
Χάρηκα πολύ Αντώνη.
Θα ξεκινήσω με μερικές ερωτήσεις για την καινούργια σου κυκλοφορία με τους Firewind "Forged By Fire" η οποία θα κυκλοφορήσει στις 24 Ιανουαρίου μέσω της Century Media. Κατ' αρχήν πες μου αν οι συνθέσεις είναι 100% δικές σου.
Η μουσική είναι 100% αν και ο Μπάμπης (Bob Katsionis - keyboards) έγραψε το ριφ για το τραγούδι "Beware The Beast" το οποίο ήταν και η πρώτη του μουσική συνεισφορά στην μπάντα κάτι το οποίο θα συνεχιστεί φαντάζομαι και στο μέλλον.
Στο βιογραφικό της μπάντας, όπως αναφέρεται στο site σας (www.firewind.gr), φαίνεται σα να γύρισες όλη την Ευρώπη για να βρεις πληκτρά, μπασίστα κτλ ίσα - ίσα για να ηχογραφήσεις το άλμπουμ.
Όχι σίγουρα δεν είναι έτσι.
Σε ρωτάω για να καταλάβω αν πρόκειται για ένα μόνιμο σχήμα ή όχι.
Σίγουρα είναι η τρίτη φορά που αλλάζουμε line-up αλλά αυτή τη φορά είναι μόνιμo. Είμαστε ήδη ένα χρόνο μαζί, από την περιοδεία που κάναμε τον περασμένο Ιανουάριο στην Ιαπωνία μέχρι σήμερα και έχουμε γίνει κολλητοί, μια παρέα. Η χημεία μεταξύ μας είναι τέλεια. Ο Chity (Somapala - φωνητικά) έγραψε του στίχους και όλα είναι τέλεια.
Θα ήθελα να σε ρωτήσω αν το να φύγεις από τους Dream Evil, ένα πετυχημένο group με συμβόλαιο σε μεγάλη εταιρία και καλές πωλήσεις, δείχνει ότι πλέον θα αφιερωθείς στους Firewind ολοκληρωτικά.
Αυτό ακριβώς συμβαίνει. Η κύρια μου μπάντα είναι αυτή. Όπως ακριβώς οι Dream Evil ήταν η κύριά μου μπάντα, στην οποία ήμουν και ιδρυτικό μέλος και για την οποία είχα τρέξει πολύ και είχα περάσει πολλές δυσκολίες. Είχα μέχρι και μετακομίσει 2 χρόνια στην Σουηδία για την μπάντα αυτή. Δεν ήταν απλά ένα project μου. Απλά πίστεψα ότι με τους Dream Evil είχαμε φτάσει όσο μακριά μπορούσε. Κάποια από τα μέλη του συγκροτήματος είχαν και άλλες προτεραιότητες στη ζωή τους (παιδιά, οικογένεια, δουλειές). Τους ενδιέφερε βέβαια η μπάντα αλλά όχι όσο ενδιέφερε εμένα. Ήταν και σε ηλικία που σκεφτόντουσαν άλλα πράγματα όπως η σύνταξή τους, οι σπουδές των παιδιών τους. Εγώ δεν έχω τέτοιες υποχρεώσεις και είμαι μόνο για την μουσική. Έτσι αποφάσισα ότι είναι το καλύτερο για μένα, μια πιο υγιής σκέψη γενικά, το να βρίσκομαι σε μια μπάντα που την έχω ξεκινήσει εγώ και είναι το δικό μου "μωρό"!
Ήθελες να βρεις τέσσερα άτομα αφοσιωμένα σαν κι εσένα μόνο στην μουσική;
Κάπως έτσι, δεν περίμενα βέβαια να είναι ακριβώς όπως εγώ αλλά ήθελα να είμαι σε μια μπάντα που να έχω την τελική απόφαση εγώ. Όταν θελήσω να πω τέρμα οι Firewind τότε να είναι το τέλος.
Δήλωσες ότι το να υπογράψουν οι Firewind με την Century Media για αυτό το album είναι ένα σκαλί παραπάνω για το συγκρότημα.
Μεγάλο σκαλί!
Πες μου σε ποιους τομείς είστε τώρα καλύτερα. Promotion για τη δουλειά σας, κλείσιμο καλύτερων συναυλιών, που πιστεύεις ότι έχει γίνει το βήμα παραπάνω;
Για παράδειγμα ακόμα δεν έχει βγει το νέο cd και ήδη διαφημιζόμαστε στο Γερμανικό Metal Hammer και στο Rock Hard. Είμαστε μια πιο priority μπάντα τώρα από ότι όταν ήμασταν στην Massacre. O τύπος δίνει μεγαλύτερη σημασία στις κυκλοφορίες μας, μας έκαναν προσφορές για πιο μεγάλες περιοδείες σε σχέση με παλαιότερα.
Για τις συναυλίες θα σε ρωτήσω αναλυτικά αμέσως μετά.
Έχω εμπειρία από τέτοιες συναυλίες γιατί και οι Dream Evil και οι Nightrage είχαν συμβόλαιο με την Century Media και νομίζω πως αυτή είναι η ιδανική εταιρία για ένα νέο συγκρότημα που θέλει να χτίσει την καριέρα του. Αντιθέτως με labels όπως η Nuclear Blast που προτιμά τα "ονόματα" και παραμελεί τα μικρότερα γκρουπ.
Θα ήθελα να μου μιλήσεις για την εμπειρία σου από το περσινό (2004) Rockwave Festival και για το αν προτιμάς να ανοίγεις συναυλίες για μεγάλα συγκροτήματα και να παίζεις 40 λεπτά ή σου αρέσει περισσότερο να παίζεις full set list 2 ωρών. Πως σου φάνηκαν οι W.A.S.P. και οι υπόλοιπες μπάντες και αν πιστεύεις ότι οι Firewind θα μπορέσουν κάποια στιγμή να γίνουν μαγνήτης για μεγάλα ακροατήρια όπως αυτές.
Αυτός είναι ο σκοπός! Η μουσική μας δεν είναι για τους λίγους σίγουρα. Η εμπειρίες μου από το Rockwave ήταν οι καλύτερες. Ήταν μεγάλη στιγμή για μένα να παίξω στη χώρα μου για ένα τόσο μεγάλο κοινό. Παίξαμε πρώτη μπάντα μεν, αλλά είχε από κάτω χιλιάδες κόσμο που μας αποθεώσανε. Δώσαμε από ότι κατάλαβα πολύ καλές εντυπώσεις και πολύς κόσμος μου είπε ότι ήμασταν από τα highlights της ημέρας πέραν των headliners. Η συναυλία συζητήθηκε πολύ και άνοιξαν πολλές πόρτες μετά από αυτήν.
Ήταν η πρώτη εμφάνιση στην Ελλάδα αν δεν κάνω λάθος...
Στην Ελλάδα ναι, πριν είχαμε κάνει την περιοδεία στην Ιαπωνία.
Μου φάνηκε ότι παίξατε πολύ λίγο και ακούστηκε ότι παίξατε λιγότερο από αυτό που είχε κανονιστεί από την αρχή.
Μας κόψανε ένα κομμάτι. Δεν ξέρω για ποιο λόγο ακριβώς, εκείνη την ώρα τα είχα χάσει γιατί στα φεστιβάλ γίνεται ένας πανικός και την στιγμή που παίζω και είμαι έτοιμος να παρουσιάσω το κομμάτι, μου κάνουν νόημα από τα πλάγια στις σκηνής "Gus: τελευταίο!". Δεν είχα άλλη επιλογή, σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να λειτουργείς επαγγελματικά και να κλείσεις όπως πρέπει. Γενικά πάντως το να ανοίγω σε μεγαλύτερα ονόματα σε φεστιβάλ το θεωρώ φυσιολογικό γιατί δεν είμαστε ούτε οι Saxon ούτε οι Accept! Και μόνο που παίζεις σε ένα τέτοιο φεστιβάλ με χιλιάδες κόσμο και μαθαίνουν όλοι για σένα είναι μεγάλο βήμα.
Το επόμενο βήμα όσον αφορά τις live εμφανίσεις σας ποιο θα είναι;
Το επόμενο βήμα είναι ένα live στην Ελλάδα αλλά όχι ως headliners. Να δούμε πρώτα πως θα περπατήσει το καινούργιο album, και πως θα το πάρει ο κόσμος. Θέλω να παίξουμε ως support σε μια μεγάλη μπάντα σε κλειστό χώρο όχι σε φεστιβάλ.
Υπάρχει κάποιο σχέδιο πάνω σε αυτό;
Συζητάμε για κάτι αλλά δεν μπορώ να σου πω περισσότερα αυτή τη στιγμή.
Μπορείς να μου το προσδιορίσεις έστω χρονικά;
Απρίλιο με Μάιο. Κάπου εκεί μέσα αν πάνε όλα καλά.
(Οι πληροφορίες του Rocking.gr μιλάνε για Black Label Society αλλά η εμφάνιση των Firewind ως support δεν είναι ακόμη κλεισμένη.)
Θέλω να σε ρωτήσω τι γίνεται με την Ιαπωνία. Το 2003 ψηφίζεστε 5η καλύτερη μπάντα στο δημοψήφισμα του περιοδικού Young Guitar, το 2004 παίζετε 3 συνεχόμενα headline shows. Είναι αυτή η χώρα που έχετε την μεγαλύτερη επιτυχία;
Μέχρι στιγμής ναι και για αυτό έγιναν εκεί αυτά τα shows.
Σου φαίνεται περίεργη αυτή η προτίμηση από τους Ιάπωνες;
Δεν ξέρω, μάλλον το marketing είναι έτσι και προτιμούν τους "guitar heroes". Έχουν και αυτή την 80's νοοτροπία του εμφανίσιμου τραγουδιστή και ωραίου κιθαρίστα ακόμη! (Γέλια) Δεν σου κρύβω πως το όνομά μου είναι από τα πιο γνωστά σαν ανερχόμενος κιθαρίστας εκεί. Έχω κάνει 2 εξώφυλλα στο Young Guitar και μέσω της εταιρίας αυτής έχω κυκλοφορήσει 5 DVD με τεχνικές κιθάρας και μαθήματα. Γενικά έχω δουλέψει πολύ στην Ιαπωνία τα τελευταία 2 χρόνια και έτσι υπάρχει και η ανάλογη ανταπόκριση.
Το νέο cd ονομάζεται "Forged By Fire". Θα μου πεις τι σημαίνει ο τίτλος και τι αντιπροσωπεύει ακριβώς;
Σημαίνει "Φτιαγμένος Από Φωτιά" και ο λόγος που ονομάσαμε έτσι το album είναι πρώτον η σχέση της λέξης "fire" με το όνομα του συγκροτήματος (σαν λογοπαίγνιο) και δεύτερο και κυριότερο το διαλέξαμε για προσωπικό λόγο. Την τελευταία χρονιά περάσαμε από πολλές δύσκολες στιγμές, χάσαμε τον τραγουδιστή μας ενώ είχαμε κλείσει τις ημερομηνίες στην Ιαπωνία. Δεν ήθελα να βρω κάποιον απλά για να τραγουδήσει σε αυτές τις εμφανίσεις αλλά κάποιο σωστό άτομο για μόνιμα. Επίσης είχαμε προβλήματα με την Massacre στην Ευρώπη, δεν μπορούσαμε να βρούμε περιοδεία και άλλα πολλά.
Με τον τραγουδιστή (Stephen Fredrik) τι συνέβη ακριβώς;
Απλά δεν ήθελε να περιοδεύσει και όπως καταλαβαίνεις δεν μπορούσε να πάει η μπάντα πίσω για αυτό το λόγο παρ' όλο που είναι ένας πολύ καλός τραγουδιστής. Μοναδικό στυλ και μια από τις καλύτερες φωνές αλλά η μπάντα έπρεπε να προχωρήσει. Αλλά δεν ήταν μόνο αυτά τα προβλήματα. Δέχτηκα πολύ ψυχολογική πίεση στην φάση στις αλλαγής εταιρίας, δεν ήθελα να δώσω το νέο album στην Massacre γιατί ήξερα ότι θα πάει χαμένο και πολέμησα πολύ για να κάνουμε την μεταγραφή στην Century Media. Δέκα μήνες πήραν οι διαπραγματεύσεις. Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι ο τίτλος του cd δείχνει ότι περάσαμε πολλά και βγήκαμε δυνατοί!
Το cd ηχογραφήθηκε σε 3 χώρες και η μίξη έγινε σε μια 4η! Αυτό με ποιο σκοπό έγινε;
Είναι καθαρά θέμα ευκολίας και άνεσης. Μένουμε όλοι σε διαφορετικές χώρες. Εμένα μου αρέσει να γράφω στο δικό μου studio στη Θεσσαλονίκη για να έχω την άνεση του χρόνου και καθόλου πίεση! Γλιτώνω και πολλά χρήματα με αυτό τον τρόπο. Τα φωνητικά έγιναν στην Γερμανία γιατί ο Chity μένει εκεί τα τελευταία 17 χρόνια, ο Stian (Kristoffersen - drums) στην Νορβηγία με δικό μας engineer ηχογράφησε τα drums, δεν έχω πρόβλημα γιατί τους εμπιστεύομαι όλους και κάνουν καλή δουλειά. Στο τέλος στείλαμε τα tapes στον Fredrik (Nordstrom) στην Σουηδία.
Ήθελα να σε ρωτήσω για αυτό. Φαντάζομαι ότι για να σε βοηθά στην παραγωγή του άλμπουμ ο πρώην συνοδοιπόρος σου στους Dream Evil σημαίνει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα μετά την αποχώρησή σου από αυτούς.
Υπήρξαν συναισθήματα πικρίας και από τις 2 πλευρές, αυτό δεν στο κρύβω. Είχαμε ξεκινήσει μαζί με τον Fredrik, ήμασταν κολλητοί και ήμουν κατά κάποιο τρόπο προστατευόμενός του τα πρώτα χρόνια στην Σουηδία και σίγουρα στεναχωρήθηκε πολύ που έφυγα όσο κι εγώ. Ήταν απόφαση ζωής και μέλλοντος αυτή για μένα και το κατάλαβε και το σεβάστηκε αυτό. Ήξερε κιόλας ότι δεν θα ήμασταν για πάντα μαζί στο συγκρότημα, είχε την οικογένεια του και το studio του. Παρόλο που πόνεσε, αυτό έπρεπε να γίνει.
Στο site σας γράφει ότι το "Forged By Fire" θα ικανοποιήσει στις οπαδούς των Judas Priest, Dio, Helloween & Masterplan.
Δεν το γράψαμε εμείς, για αυτό μπορείς να ρωτήσεις την Century Media!
Συμφωνείς πάντως ότι κινείται σε αυτά τα μονοπάτια η δουλειά σου αυτή; Είναι αυτές έτσι κι αλλιώς οι επιρροές σου;
Masterplan δεν ακούω, είναι ωραία μπάντα αλλά δεν είναι επιρροή μας. Επιρροή μου είναι οι Black Sabbath και ο Dio και αν ακούσεις το cd θα το καταλάβεις αμέσως. Ειδικά δίσκοι όπως τα "Headless Cross" και "Mob Rules". Γενικά είμαστε πολύ επηρεασμένοι από τις μπάντες και τον ήχο εκείνης της εποχής όπως οι Judas Priest και αυτό φαίνεται πιστεύω.
Πάντως δεν έχει κιθαριστικές υπερβολές το album. Συνήθως σε περιπτώσεις που η μπάντα στηρίζεται στον κιθαρίστα ή αυτός είναι ο αστέρας του δίνει και καταλαβαίνει κάτι που δεν το παρατήρησα καθόλου σε εσένα.
Εκεί είναι που χάνεται το νόημα και προσωπικά μου τη δίνει αυτό!
Να μιλήσουμε και λίγο για την δική σου προσωπική πορεία στο χώρο της μουσικής. Πως ξεκίνησες, από πόσο χρονών παίζεις κιθάρα και πως έφτασες στο σημείο να κυκλοφορεί στο εμπόριο μοντέλο της ESP ειδικά φτιαγμένο για σένα και με την υπογραφή σου;
Παίζω από 10 χρονών, άρα είναι 15 χρόνια από τα οποία τα 4 πρώτα ήταν κλασσική κιθάρα στο ωδείο της γειτονιάς. Έπειτα πήρα ηλεκτρική και έμαθα με έναν πολύ καλό δάσκαλο, οι γονείς μου βέβαια βοήθησαν πάρα πολύ. Στα 16 μου πήρα υποτροφία για το Berkley μέσω του ωδείου μου. Εκεί ξεκίνησα σπουδές οι οποίες δυστυχώς δεν με γεμίζανε, εγώ ήθελα να μπω σε studio να ηχογραφήσω και να παίξω ζωντανά ενώ εκεί απλά από το ένα σχολείο πέρασα στο άλλο και συνεχίστηκε η θεωρία, κάτι που δεν ήθελα καθόλου. Μετά από 2 εβδομάδες σπουδών αποφάσισα να φύγω από το Berkley, επέστρεψα και την υποτροφία κάτι που σοκάρισε όλον τον κόσμο εκεί. Απλά εκείνη την περίοδο ήθελα να κάνω την δική μου μουσική και το δικό μου group. Όσον αφορά τώρα την ESP, με πλησίασαν αυτοί όταν ήμουν στην Ιαπωνία πριν 2 χρόνια για promotion. Εκείνη την εποχή είχα συμφωνία με την Washburn, αλλά δεν ήταν καλά γιατί δεν είχαν χρόνο να διαθέσουν για τους καλλιτέχνες τους. Οικονομικά δεν πήγαιναν καθόλου καλά επίσης. Αφού λίγο πριν πεθάνει ο Dimebag Darrell τους παράτησε και αυτός. Αυτό έγινε 1 μήνα πριν τον σκοτώσουν. Τέλος πάντων, εμένα σκοπός μου δεν ήταν να έχω μια τσάμπα κιθάρα, ήθελα κάτι που να με ικανοποιούσε απόλυτα αλλιώς θα μπορούσα να πάω σε ένα μαγαζί και να πάρω μια Gibson Flying V και γεια σας! Έτσι τους είπα αν θέλουν να μου κάνουν ένα signature μοντέλο και αυτοί απάντησαν κατ' ευθείαν ναι! Δεν το περίμενα να σου πω την αλήθεια να τους ζητήσω μια κιθάρα με το δικό μου σχέδιο που να βγει και στο εμπόριο και να δεχτούν! Φαίνεται έπαιξε μεγάλο ρόλο το όνομα που έχω φτιάξει στην Ιαπωνία και ότι θεώρησαν ότι έχω μέλλον μιας και είμαι μικρός ακόμα.
Να σε ρωτήσω για τις 2 guest εμφανίσεις στο νέο άλμπουμ: James Murphy & Marty Friedman. Πως έγινε αυτό και τι σχέσεις έχεις με αυτούς τους 2 μουσικούς;
Με τον Marty είμαστε φίλοι, γνωριστήκαμε πέρσι στην Ιαπωνία μέσω των ανθρώπων της ESP και είχε έρθει να με δει και στις συναυλίες που είχαμε κάνει εκεί! Πραγματικά λοιπόν το εκτίμησα αυτό γιατί αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν καμία υποχρέωση να κάνουν κάτι τέτοιο. Κρατήσαμε επαφή μέσω email και το καλοκαίρι ξαναβρεθήκαμε στην Ιαπωνία και του ζήτησα να παίξει αυτό το σόλο (στο τραγούδι "Feast Of Savages") και δέχτηκε αμέσως! Ήταν ένα όνειρο που πραγματοποιήθηκε για μένα αυτό. Με τον James Murphy έγινε ως εξής: του έστειλα ένα email ρωτώντας τον αν θέλει να παίξει το σόλο σε ένα κομμάτι μου και αυτός μου απάντησε θετικά λέγοντάς μου ότι έχει όλα μου τα cd και με παρακολουθεί και έπαθα πλάκα!
Εσύ ως κιθαρίστας που έχεις φτάσει σε ένα υψηλό επίπεδο, έχεις ξεχωρίσει κάποιον άλλον που να είναι πρωτοπόρος σε αυτό το όργανο αυτήν την εποχή; Κάποιον με τον δικό του ιδιαίτερο ήχο και στυλ παιξίματος; Που σου αρέσει να ακούς τα σόλο του;
(Μεγάλη παύση) Δεν νομίζω. Υπάρχουν πολλοί καλοί κιθαρίστες...
Μιλάω για κάποιο φαινόμενο όπως ο Van Halen ή ο Randy Rhoads.
Όχι, σίγουρα όχι κάτι τέτοιο δεν έχω δει.
Θα ήθελα να σε ρωτήσω για το ποιος νομίζεις ότι είναι ο λόγος που οι μεγάλες δισκογραφικές δεν προωθούν καθόλου τα μελωδικά ροκ και heavy συγκροτήματα αλλά προτιμούν άλλες μορφές στις σκληρής μουσικής;
Πιστεύω ότι το heavy metal ποτέ δεν ήταν η μουσική που προωθούνταν από τις εταιρίες. Ήταν πάντα η rebel μουσική, αυτή που πήγαινε κόντρα με τους γονείς κτλ και έτσι θα είναι πάντα.
Αν ήσουν διοργανωτής συναυλιών και είχες την δυνατότητα να φτιάξεις το ιδανικό line up ποιο θα ήταν αυτό;
Σίγουρα headliners θα ήταν οι Scorpions. Δεύτεροι οι Black Sabbath με τον Tony Martin στα φωνητικά και μετά οι Rainbow με τον Dio φυσικά. Τέλος θα έβαζα οπωσδήποτε τους Megadeth, τους Manowar και την συναυλία θα άνοιγαν οι Firewind!
Τέλος θα ήθελα να μου φτιάξεις ένα all star συγκρότημα στο οποίο θα ήθελες να είσαι μέλος. Την τέλεια μπάντα για σένα.
Στις κιθάρες μαζί μου θα ήταν ο Michael Shenker, στα φωνητικά ο Tony Martin ή ο Eric Adams, στο μπάσο ο Steve Harris και στα τύμπανα ο Cozy Powell!
Σε ευχαριστώ πολύ για όλα, σου εύχομαι καλή επιτυχία για το καινούργιο album.
Εγώ σε ευχαριστώ.
Καλημέρα Κώστα. Λέγομαι Αντώνης Μουστάκας και εκπροσωπώ το webzine Rocking.gr.
Χάρηκα πολύ Αντώνη.
Θα ξεκινήσω με μερικές ερωτήσεις για την καινούργια σου κυκλοφορία με τους Firewind "Forged By Fire" η οποία θα κυκλοφορήσει στις 24 Ιανουαρίου μέσω της Century Media. Κατ' αρχήν πες μου αν οι συνθέσεις είναι 100% δικές σου.
Η μουσική είναι 100% αν και ο Μπάμπης (Bob Katsionis - keyboards) έγραψε το ριφ για το τραγούδι "Beware The Beast" το οποίο ήταν και η πρώτη του μουσική συνεισφορά στην μπάντα κάτι το οποίο θα συνεχιστεί φαντάζομαι και στο μέλλον.
Στο βιογραφικό της μπάντας, όπως αναφέρεται στο site σας (www.firewind.gr), φαίνεται σα να γύρισες όλη την Ευρώπη για να βρεις πληκτρά, μπασίστα κτλ ίσα - ίσα για να ηχογραφήσεις το άλμπουμ.
Όχι σίγουρα δεν είναι έτσι.
Σε ρωτάω για να καταλάβω αν πρόκειται για ένα μόνιμο σχήμα ή όχι.
Σίγουρα είναι η τρίτη φορά που αλλάζουμε line-up αλλά αυτή τη φορά είναι μόνιμo. Είμαστε ήδη ένα χρόνο μαζί, από την περιοδεία που κάναμε τον περασμένο Ιανουάριο στην Ιαπωνία μέχρι σήμερα και έχουμε γίνει κολλητοί, μια παρέα. Η χημεία μεταξύ μας είναι τέλεια. Ο Chity (Somapala - φωνητικά) έγραψε του στίχους και όλα είναι τέλεια.
Θα ήθελα να σε ρωτήσω αν το να φύγεις από τους Dream Evil, ένα πετυχημένο group με συμβόλαιο σε μεγάλη εταιρία και καλές πωλήσεις, δείχνει ότι πλέον θα αφιερωθείς στους Firewind ολοκληρωτικά.
Αυτό ακριβώς συμβαίνει. Η κύρια μου μπάντα είναι αυτή. Όπως ακριβώς οι Dream Evil ήταν η κύριά μου μπάντα, στην οποία ήμουν και ιδρυτικό μέλος και για την οποία είχα τρέξει πολύ και είχα περάσει πολλές δυσκολίες. Είχα μέχρι και μετακομίσει 2 χρόνια στην Σουηδία για την μπάντα αυτή. Δεν ήταν απλά ένα project μου. Απλά πίστεψα ότι με τους Dream Evil είχαμε φτάσει όσο μακριά μπορούσε. Κάποια από τα μέλη του συγκροτήματος είχαν και άλλες προτεραιότητες στη ζωή τους (παιδιά, οικογένεια, δουλειές). Τους ενδιέφερε βέβαια η μπάντα αλλά όχι όσο ενδιέφερε εμένα. Ήταν και σε ηλικία που σκεφτόντουσαν άλλα πράγματα όπως η σύνταξή τους, οι σπουδές των παιδιών τους. Εγώ δεν έχω τέτοιες υποχρεώσεις και είμαι μόνο για την μουσική. Έτσι αποφάσισα ότι είναι το καλύτερο για μένα, μια πιο υγιής σκέψη γενικά, το να βρίσκομαι σε μια μπάντα που την έχω ξεκινήσει εγώ και είναι το δικό μου "μωρό"!
Ήθελες να βρεις τέσσερα άτομα αφοσιωμένα σαν κι εσένα μόνο στην μουσική;
Κάπως έτσι, δεν περίμενα βέβαια να είναι ακριβώς όπως εγώ αλλά ήθελα να είμαι σε μια μπάντα που να έχω την τελική απόφαση εγώ. Όταν θελήσω να πω τέρμα οι Firewind τότε να είναι το τέλος.
Δήλωσες ότι το να υπογράψουν οι Firewind με την Century Media για αυτό το album είναι ένα σκαλί παραπάνω για το συγκρότημα.
Μεγάλο σκαλί!
Πες μου σε ποιους τομείς είστε τώρα καλύτερα. Promotion για τη δουλειά σας, κλείσιμο καλύτερων συναυλιών, που πιστεύεις ότι έχει γίνει το βήμα παραπάνω;
Για παράδειγμα ακόμα δεν έχει βγει το νέο cd και ήδη διαφημιζόμαστε στο Γερμανικό Metal Hammer και στο Rock Hard. Είμαστε μια πιο priority μπάντα τώρα από ότι όταν ήμασταν στην Massacre. O τύπος δίνει μεγαλύτερη σημασία στις κυκλοφορίες μας, μας έκαναν προσφορές για πιο μεγάλες περιοδείες σε σχέση με παλαιότερα.
Για τις συναυλίες θα σε ρωτήσω αναλυτικά αμέσως μετά.
Έχω εμπειρία από τέτοιες συναυλίες γιατί και οι Dream Evil και οι Nightrage είχαν συμβόλαιο με την Century Media και νομίζω πως αυτή είναι η ιδανική εταιρία για ένα νέο συγκρότημα που θέλει να χτίσει την καριέρα του. Αντιθέτως με labels όπως η Nuclear Blast που προτιμά τα "ονόματα" και παραμελεί τα μικρότερα γκρουπ.
Θα ήθελα να μου μιλήσεις για την εμπειρία σου από το περσινό (2004) Rockwave Festival και για το αν προτιμάς να ανοίγεις συναυλίες για μεγάλα συγκροτήματα και να παίζεις 40 λεπτά ή σου αρέσει περισσότερο να παίζεις full set list 2 ωρών. Πως σου φάνηκαν οι W.A.S.P. και οι υπόλοιπες μπάντες και αν πιστεύεις ότι οι Firewind θα μπορέσουν κάποια στιγμή να γίνουν μαγνήτης για μεγάλα ακροατήρια όπως αυτές.
Αυτός είναι ο σκοπός! Η μουσική μας δεν είναι για τους λίγους σίγουρα. Η εμπειρίες μου από το Rockwave ήταν οι καλύτερες. Ήταν μεγάλη στιγμή για μένα να παίξω στη χώρα μου για ένα τόσο μεγάλο κοινό. Παίξαμε πρώτη μπάντα μεν, αλλά είχε από κάτω χιλιάδες κόσμο που μας αποθεώσανε. Δώσαμε από ότι κατάλαβα πολύ καλές εντυπώσεις και πολύς κόσμος μου είπε ότι ήμασταν από τα highlights της ημέρας πέραν των headliners. Η συναυλία συζητήθηκε πολύ και άνοιξαν πολλές πόρτες μετά από αυτήν.
Ήταν η πρώτη εμφάνιση στην Ελλάδα αν δεν κάνω λάθος...
Στην Ελλάδα ναι, πριν είχαμε κάνει την περιοδεία στην Ιαπωνία.
Μου φάνηκε ότι παίξατε πολύ λίγο και ακούστηκε ότι παίξατε λιγότερο από αυτό που είχε κανονιστεί από την αρχή.
Μας κόψανε ένα κομμάτι. Δεν ξέρω για ποιο λόγο ακριβώς, εκείνη την ώρα τα είχα χάσει γιατί στα φεστιβάλ γίνεται ένας πανικός και την στιγμή που παίζω και είμαι έτοιμος να παρουσιάσω το κομμάτι, μου κάνουν νόημα από τα πλάγια στις σκηνής "Gus: τελευταίο!". Δεν είχα άλλη επιλογή, σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να λειτουργείς επαγγελματικά και να κλείσεις όπως πρέπει. Γενικά πάντως το να ανοίγω σε μεγαλύτερα ονόματα σε φεστιβάλ το θεωρώ φυσιολογικό γιατί δεν είμαστε ούτε οι Saxon ούτε οι Accept! Και μόνο που παίζεις σε ένα τέτοιο φεστιβάλ με χιλιάδες κόσμο και μαθαίνουν όλοι για σένα είναι μεγάλο βήμα.
Το επόμενο βήμα όσον αφορά τις live εμφανίσεις σας ποιο θα είναι;
Το επόμενο βήμα είναι ένα live στην Ελλάδα αλλά όχι ως headliners. Να δούμε πρώτα πως θα περπατήσει το καινούργιο album, και πως θα το πάρει ο κόσμος. Θέλω να παίξουμε ως support σε μια μεγάλη μπάντα σε κλειστό χώρο όχι σε φεστιβάλ.
Υπάρχει κάποιο σχέδιο πάνω σε αυτό;
Συζητάμε για κάτι αλλά δεν μπορώ να σου πω περισσότερα αυτή τη στιγμή.
Μπορείς να μου το προσδιορίσεις έστω χρονικά;
Απρίλιο με Μάιο. Κάπου εκεί μέσα αν πάνε όλα καλά.
(Οι πληροφορίες του Rocking.gr μιλάνε για Black Label Society αλλά η εμφάνιση των Firewind ως support δεν είναι ακόμη κλεισμένη.)
Θέλω να σε ρωτήσω τι γίνεται με την Ιαπωνία. Το 2003 ψηφίζεστε 5η καλύτερη μπάντα στο δημοψήφισμα του περιοδικού Young Guitar, το 2004 παίζετε 3 συνεχόμενα headline shows. Είναι αυτή η χώρα που έχετε την μεγαλύτερη επιτυχία;
Μέχρι στιγμής ναι και για αυτό έγιναν εκεί αυτά τα shows.
Σου φαίνεται περίεργη αυτή η προτίμηση από τους Ιάπωνες;
Δεν ξέρω, μάλλον το marketing είναι έτσι και προτιμούν τους "guitar heroes". Έχουν και αυτή την 80's νοοτροπία του εμφανίσιμου τραγουδιστή και ωραίου κιθαρίστα ακόμη! (Γέλια) Δεν σου κρύβω πως το όνομά μου είναι από τα πιο γνωστά σαν ανερχόμενος κιθαρίστας εκεί. Έχω κάνει 2 εξώφυλλα στο Young Guitar και μέσω της εταιρίας αυτής έχω κυκλοφορήσει 5 DVD με τεχνικές κιθάρας και μαθήματα. Γενικά έχω δουλέψει πολύ στην Ιαπωνία τα τελευταία 2 χρόνια και έτσι υπάρχει και η ανάλογη ανταπόκριση.
Το νέο cd ονομάζεται "Forged By Fire". Θα μου πεις τι σημαίνει ο τίτλος και τι αντιπροσωπεύει ακριβώς;
Σημαίνει "Φτιαγμένος Από Φωτιά" και ο λόγος που ονομάσαμε έτσι το album είναι πρώτον η σχέση της λέξης "fire" με το όνομα του συγκροτήματος (σαν λογοπαίγνιο) και δεύτερο και κυριότερο το διαλέξαμε για προσωπικό λόγο. Την τελευταία χρονιά περάσαμε από πολλές δύσκολες στιγμές, χάσαμε τον τραγουδιστή μας ενώ είχαμε κλείσει τις ημερομηνίες στην Ιαπωνία. Δεν ήθελα να βρω κάποιον απλά για να τραγουδήσει σε αυτές τις εμφανίσεις αλλά κάποιο σωστό άτομο για μόνιμα. Επίσης είχαμε προβλήματα με την Massacre στην Ευρώπη, δεν μπορούσαμε να βρούμε περιοδεία και άλλα πολλά.
Με τον τραγουδιστή (Stephen Fredrik) τι συνέβη ακριβώς;
Απλά δεν ήθελε να περιοδεύσει και όπως καταλαβαίνεις δεν μπορούσε να πάει η μπάντα πίσω για αυτό το λόγο παρ' όλο που είναι ένας πολύ καλός τραγουδιστής. Μοναδικό στυλ και μια από τις καλύτερες φωνές αλλά η μπάντα έπρεπε να προχωρήσει. Αλλά δεν ήταν μόνο αυτά τα προβλήματα. Δέχτηκα πολύ ψυχολογική πίεση στην φάση στις αλλαγής εταιρίας, δεν ήθελα να δώσω το νέο album στην Massacre γιατί ήξερα ότι θα πάει χαμένο και πολέμησα πολύ για να κάνουμε την μεταγραφή στην Century Media. Δέκα μήνες πήραν οι διαπραγματεύσεις. Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι ο τίτλος του cd δείχνει ότι περάσαμε πολλά και βγήκαμε δυνατοί!
Το cd ηχογραφήθηκε σε 3 χώρες και η μίξη έγινε σε μια 4η! Αυτό με ποιο σκοπό έγινε;
Είναι καθαρά θέμα ευκολίας και άνεσης. Μένουμε όλοι σε διαφορετικές χώρες. Εμένα μου αρέσει να γράφω στο δικό μου studio στη Θεσσαλονίκη για να έχω την άνεση του χρόνου και καθόλου πίεση! Γλιτώνω και πολλά χρήματα με αυτό τον τρόπο. Τα φωνητικά έγιναν στην Γερμανία γιατί ο Chity μένει εκεί τα τελευταία 17 χρόνια, ο Stian (Kristoffersen - drums) στην Νορβηγία με δικό μας engineer ηχογράφησε τα drums, δεν έχω πρόβλημα γιατί τους εμπιστεύομαι όλους και κάνουν καλή δουλειά. Στο τέλος στείλαμε τα tapes στον Fredrik (Nordstrom) στην Σουηδία.
Ήθελα να σε ρωτήσω για αυτό. Φαντάζομαι ότι για να σε βοηθά στην παραγωγή του άλμπουμ ο πρώην συνοδοιπόρος σου στους Dream Evil σημαίνει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα μετά την αποχώρησή σου από αυτούς.
Υπήρξαν συναισθήματα πικρίας και από τις 2 πλευρές, αυτό δεν στο κρύβω. Είχαμε ξεκινήσει μαζί με τον Fredrik, ήμασταν κολλητοί και ήμουν κατά κάποιο τρόπο προστατευόμενός του τα πρώτα χρόνια στην Σουηδία και σίγουρα στεναχωρήθηκε πολύ που έφυγα όσο κι εγώ. Ήταν απόφαση ζωής και μέλλοντος αυτή για μένα και το κατάλαβε και το σεβάστηκε αυτό. Ήξερε κιόλας ότι δεν θα ήμασταν για πάντα μαζί στο συγκρότημα, είχε την οικογένεια του και το studio του. Παρόλο που πόνεσε, αυτό έπρεπε να γίνει.
Στο site σας γράφει ότι το "Forged By Fire" θα ικανοποιήσει στις οπαδούς των Judas Priest, Dio, Helloween & Masterplan.
Δεν το γράψαμε εμείς, για αυτό μπορείς να ρωτήσεις την Century Media!
Συμφωνείς πάντως ότι κινείται σε αυτά τα μονοπάτια η δουλειά σου αυτή; Είναι αυτές έτσι κι αλλιώς οι επιρροές σου;
Masterplan δεν ακούω, είναι ωραία μπάντα αλλά δεν είναι επιρροή μας. Επιρροή μου είναι οι Black Sabbath και ο Dio και αν ακούσεις το cd θα το καταλάβεις αμέσως. Ειδικά δίσκοι όπως τα "Headless Cross" και "Mob Rules". Γενικά είμαστε πολύ επηρεασμένοι από τις μπάντες και τον ήχο εκείνης της εποχής όπως οι Judas Priest και αυτό φαίνεται πιστεύω.
Πάντως δεν έχει κιθαριστικές υπερβολές το album. Συνήθως σε περιπτώσεις που η μπάντα στηρίζεται στον κιθαρίστα ή αυτός είναι ο αστέρας του δίνει και καταλαβαίνει κάτι που δεν το παρατήρησα καθόλου σε εσένα.
Εκεί είναι που χάνεται το νόημα και προσωπικά μου τη δίνει αυτό!
Να μιλήσουμε και λίγο για την δική σου προσωπική πορεία στο χώρο της μουσικής. Πως ξεκίνησες, από πόσο χρονών παίζεις κιθάρα και πως έφτασες στο σημείο να κυκλοφορεί στο εμπόριο μοντέλο της ESP ειδικά φτιαγμένο για σένα και με την υπογραφή σου;
Παίζω από 10 χρονών, άρα είναι 15 χρόνια από τα οποία τα 4 πρώτα ήταν κλασσική κιθάρα στο ωδείο της γειτονιάς. Έπειτα πήρα ηλεκτρική και έμαθα με έναν πολύ καλό δάσκαλο, οι γονείς μου βέβαια βοήθησαν πάρα πολύ. Στα 16 μου πήρα υποτροφία για το Berkley μέσω του ωδείου μου. Εκεί ξεκίνησα σπουδές οι οποίες δυστυχώς δεν με γεμίζανε, εγώ ήθελα να μπω σε studio να ηχογραφήσω και να παίξω ζωντανά ενώ εκεί απλά από το ένα σχολείο πέρασα στο άλλο και συνεχίστηκε η θεωρία, κάτι που δεν ήθελα καθόλου. Μετά από 2 εβδομάδες σπουδών αποφάσισα να φύγω από το Berkley, επέστρεψα και την υποτροφία κάτι που σοκάρισε όλον τον κόσμο εκεί. Απλά εκείνη την περίοδο ήθελα να κάνω την δική μου μουσική και το δικό μου group. Όσον αφορά τώρα την ESP, με πλησίασαν αυτοί όταν ήμουν στην Ιαπωνία πριν 2 χρόνια για promotion. Εκείνη την εποχή είχα συμφωνία με την Washburn, αλλά δεν ήταν καλά γιατί δεν είχαν χρόνο να διαθέσουν για τους καλλιτέχνες τους. Οικονομικά δεν πήγαιναν καθόλου καλά επίσης. Αφού λίγο πριν πεθάνει ο Dimebag Darrell τους παράτησε και αυτός. Αυτό έγινε 1 μήνα πριν τον σκοτώσουν. Τέλος πάντων, εμένα σκοπός μου δεν ήταν να έχω μια τσάμπα κιθάρα, ήθελα κάτι που να με ικανοποιούσε απόλυτα αλλιώς θα μπορούσα να πάω σε ένα μαγαζί και να πάρω μια Gibson Flying V και γεια σας! Έτσι τους είπα αν θέλουν να μου κάνουν ένα signature μοντέλο και αυτοί απάντησαν κατ' ευθείαν ναι! Δεν το περίμενα να σου πω την αλήθεια να τους ζητήσω μια κιθάρα με το δικό μου σχέδιο που να βγει και στο εμπόριο και να δεχτούν! Φαίνεται έπαιξε μεγάλο ρόλο το όνομα που έχω φτιάξει στην Ιαπωνία και ότι θεώρησαν ότι έχω μέλλον μιας και είμαι μικρός ακόμα.
Να σε ρωτήσω για τις 2 guest εμφανίσεις στο νέο άλμπουμ: James Murphy & Marty Friedman. Πως έγινε αυτό και τι σχέσεις έχεις με αυτούς τους 2 μουσικούς;
Με τον Marty είμαστε φίλοι, γνωριστήκαμε πέρσι στην Ιαπωνία μέσω των ανθρώπων της ESP και είχε έρθει να με δει και στις συναυλίες που είχαμε κάνει εκεί! Πραγματικά λοιπόν το εκτίμησα αυτό γιατί αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν καμία υποχρέωση να κάνουν κάτι τέτοιο. Κρατήσαμε επαφή μέσω email και το καλοκαίρι ξαναβρεθήκαμε στην Ιαπωνία και του ζήτησα να παίξει αυτό το σόλο (στο τραγούδι "Feast Of Savages") και δέχτηκε αμέσως! Ήταν ένα όνειρο που πραγματοποιήθηκε για μένα αυτό. Με τον James Murphy έγινε ως εξής: του έστειλα ένα email ρωτώντας τον αν θέλει να παίξει το σόλο σε ένα κομμάτι μου και αυτός μου απάντησε θετικά λέγοντάς μου ότι έχει όλα μου τα cd και με παρακολουθεί και έπαθα πλάκα!
Εσύ ως κιθαρίστας που έχεις φτάσει σε ένα υψηλό επίπεδο, έχεις ξεχωρίσει κάποιον άλλον που να είναι πρωτοπόρος σε αυτό το όργανο αυτήν την εποχή; Κάποιον με τον δικό του ιδιαίτερο ήχο και στυλ παιξίματος; Που σου αρέσει να ακούς τα σόλο του;
(Μεγάλη παύση) Δεν νομίζω. Υπάρχουν πολλοί καλοί κιθαρίστες...
Μιλάω για κάποιο φαινόμενο όπως ο Van Halen ή ο Randy Rhoads.
Όχι, σίγουρα όχι κάτι τέτοιο δεν έχω δει.
Θα ήθελα να σε ρωτήσω για το ποιος νομίζεις ότι είναι ο λόγος που οι μεγάλες δισκογραφικές δεν προωθούν καθόλου τα μελωδικά ροκ και heavy συγκροτήματα αλλά προτιμούν άλλες μορφές στις σκληρής μουσικής;
Πιστεύω ότι το heavy metal ποτέ δεν ήταν η μουσική που προωθούνταν από τις εταιρίες. Ήταν πάντα η rebel μουσική, αυτή που πήγαινε κόντρα με τους γονείς κτλ και έτσι θα είναι πάντα.
Αν ήσουν διοργανωτής συναυλιών και είχες την δυνατότητα να φτιάξεις το ιδανικό line up ποιο θα ήταν αυτό;
Σίγουρα headliners θα ήταν οι Scorpions. Δεύτεροι οι Black Sabbath με τον Tony Martin στα φωνητικά και μετά οι Rainbow με τον Dio φυσικά. Τέλος θα έβαζα οπωσδήποτε τους Megadeth, τους Manowar και την συναυλία θα άνοιγαν οι Firewind!
Τέλος θα ήθελα να μου φτιάξεις ένα all star συγκρότημα στο οποίο θα ήθελες να είσαι μέλος. Την τέλεια μπάντα για σένα.
Στις κιθάρες μαζί μου θα ήταν ο Michael Shenker, στα φωνητικά ο Tony Martin ή ο Eric Adams, στο μπάσο ο Steve Harris και στα τύμπανα ο Cozy Powell!
Σε ευχαριστώ πολύ για όλα, σου εύχομαι καλή επιτυχία για το καινούργιο album.
Εγώ σε ευχαριστώ.